Till dig

2010-08-13 @ 18:09:28
Det gör så ont, att veta att den jag kanske behöver mest inte finns där för mig längre. Den jag älskar mest, den jag trodde på mest och den som även lovat och svikit mig mest.
Vad har jag längre för vardag för mig själv?

Efter sex månader tillsammans med den mest underbara personen på jorden, är det inte det enklaste.
I sex månader har jag varit två, två som från ingenstans bara dök upp, då du kom och inkräktade på mitt liv. Då kallat "inget" blev då två. Vi två. Två underbara personer som inte annat än går att älska. Två som först och främst älskade varandra, så mycket. Men som sagt så många gånger innan, så har allting ett slut. Vårat slut fanns här. När du, den som skapade två, lämnade både mig och oss, har jag nu slutat i "ingen" igen. Du har gjort många av mina fina dagar i livet. Du gjorde livet till ett paradis för en minut, just det paradis som jag inte trodde fanns för mig. Nu återstår bara "ingen" igen, ingen som måste bli någon. Själv. Ensam. Lära mig att gå igen, andas, finnas. Utan dig finns bara ingen.

Men jag är så oerhört glad över det vi hade. I alla fall för en stund. Det jag alltid älskat, och alltid kommer att älska. Det jag redan saknar, och kommer att fortsätta att sakna. Det som inte går att ändra på nu, det jag inte kan återställa igen. det jag inte längre har makt över. Jag saknar den jag var när det var du och jag.
Men efter detta har jag även lärt mig. Jag har lärt mig hur lätt allt bara kan brista och gå fel. bara på några sekunder kan allt man har bara försvinna ut i intet. Det är precis vad som hänt. Jag är ändå inte längre ledsen. Åtminstonde inte på samma sätt som för två dagar sen, då jag satt i en säng och hulkade som ett litet barn för att få luft. Nu är jag glad över tiden jag fick ha med dig. Jag är glad att jag över huvudtaget gav det en chans. En chans som trots allt blev ganska lång och stark, och väldigt härlig. Nu återstår bara jag. Den jag nu ska bli mest stolt över i hela världen. Jag är så grymt glad över att jag inte längre behöver vara två. Även om det är tomt. Jag är så grymt jävla glad att jag får chansen att ta kontrollen över mitt liv. det liv bara jag ska bestämma över. Jag har äntligen den där makten och kan göra vad jag vill. Jag antar att det var just den jag inte hade...

Att komma hem nu blir helt klart en omställning. Allt som påminner om dig och mig. Alla minnen som under en vecka lagrats i en gammal äcklig säng. Den sängen jag aldrig mer ska ligga eller vara i. Det är sjukt hur många tårar den tagit emot. Det är sjukt hut mycket skit den innehåller. Bara skit.

Nu är det bara hemma. Hemma med alla minnen som faktiskt är och var bra. Dom som jag tyvärr kommer att sakna mest. Dom minnen jag aldrig kommer att glömma. Men också alla dom minnen jag kommer att lära mig att leva med. Dom som jag alldeles snart kommer att vara stolt över. Det jag inte kommer att ångra en enda minut och bara tänka på hur bra jag faktiskt en gång mått. Jag har upptäckt hur bra jag faktiskt kan må, tillsammans med en annan människa. Men förhoppningsvis även ensam. Det är den lyckan jag kommer stäva efter att uppnå igen. Utan dig, inte på samma sätt som förr i alla fall. På ett nytt, men också bra sätt. Jag ska visa att jag är tusen gånger starkare även utan dig. Vi båda kommer att må bra och vara glada. Tack, 18/4 - 10  -  10/8 - 10♥
5 kommentarer i det här inlägget
Postat av: stells

Gumman! <3

2010-08-13 @ 19:01:03
URL: http://stellaam.blogg.se/
Postat av: josefine

åh, jätte fint text !

och gumman, jag finns alltid här även om du kanske inte vet det

vi har inte vatt på hur länge som helst, vet inte vad som hände

alla år & förra sommarn var vi exakt varje dag ungefär, men det här året? ingen gång alls

vill bara att du ska veta att du fortfarande betyder mkt för mig & jag saknar dig & våra sjuka minnen, haha

jordfot ♥

2010-08-14 @ 00:00:19
URL: http://juusefinejansson.blogg.se/
Postat av: eliin

du kommer fixa det här,

jag är ledsen när du är ledsen, så är det bara, förlåt att jag inte kunde göra något för att hjälpa,

älskar dig♥

2010-08-14 @ 13:33:16
URL: http://eliiihnj.blogg.se/
Postat av: hannaa

Fyfan vad du är stark jolina! Inte många som skulle kunnat vara så här stark som du visat dig att du är. Vi ska fixa ordning allt igen så det känns bättre än bäst, det lovar jag dig. För det förtjänar du. Älskar dig Jolina Gurli Marie Fältsjö

2010-08-14 @ 14:42:43
URL: http://stroberrii.blogg.se/
Postat av: hannaa

Fyfan vad du är stark jolina! Inte många som skulle kunnat vara så här stark som du visat dig att du är. Vi ska fixa ordning allt igen så det känns bättre än bäst, det lovar jag dig. För det förtjänar du. Älskar dig Jolina Gurli Marie Fältsjö

2010-08-14 @ 14:43:18
URL: http://stroberrii.blogg.se/

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0