There just too much that time cannot erase

2010-07-06 @ 11:19:30
Jahopp... Då var vi här igen. Sömnlösa nätter, för mycket tankar och bara ett rent helvete. Så bara för att, så kommer nu en text som ingen annan än jag kommer att förstå, troligtvis, men så får det vara den här gången.


Att detta sker med jämna mellanrum är nu en sorts tradition. Allt du har i dig får jag ta.
Allt som du inte vet vad du ska göra med, det får jag så fint ta.
All den skiten som du inte kan göra något åt. Den får jag göra något åt.
Smälta. Mala ner, till små fina bitar. Små bitar som tillslut kommer bli en stor sten.
En sten i mig. Den stenen kommer då att tillhöra mig. Den delen som inte alls var min från början...

Men nu är jag klar med detta. Jag orkar inte mer.
Jag ger upp. Går under. Går sönder. Eller vad du nu tänker kalla det.
Jag tar ingen annans bekymmer mer.
Jag har nog med mina egna. Jag vill inte ha dina.
Aldrig, aldrig, aldrig igen, som du sa igår.
Igår när jag mådde som bäst för några sekunder.
Sen som sämst i minuter. Minuter som sakta men säkert maler ner mitt liv till små bitar.
Dom bitarna kommer i slutändan bli dina. Dom kommer förvandlas till en sten.
En sten i ditt hjärta den här gången. Och förhoppningsvis så förstår du tillslut.
Du kommer att förstå, att allt jag får ta, tillhör inte mig.
Jag checkar snart ut från mitt eget liv...


2 kommentarer i det här inlägget
Postat av: hannaa

älskar dig, hoppas dom orden räcker för att beskriva hur mycket du betyder

2010-07-06 @ 14:11:05
URL: http://stroberrii.blogg.se/
Postat av: hannaa

sv; <3

2010-07-06 @ 17:57:46
URL: http://stroberrii.blogg.se/

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0