Junikänslan

2010-10-12 @ 23:52:44
Minns ni junikänslan? Då när man känner att snart, snart är allt slit och allt jobb över, för i alla fall ett par månader. Förhoppningsvis med bara massa sol och bad. I juni är man alltid glad, solen skiner och man har milljoner saker att se fram emot! Det är till exempel ljust mycket längre på dygnet, det blir mer fritt på nåt sätt och man känner sig som en ungko i på grön äng. Den  känslan saknar jag så det gör ont, när jag nu sitter här och ser på hur veckorna börjar gå långsamt igen. Regn, blåst, rusk, snart kommer snön och det blir vinter. Ingenting att se fram emot. Blek, trött, dåligt humör, och allmänt tråkig blir de flesta när vädret är som detta och vintern är på väg.
Om jag bara kunde ställa om klockan några månader och stanna den där, så att vi aldrig mer behöver uppleva den här stressen, den här mörka tiden, med alla sina deprimerande tecken, som kommer liksom på köpet. Jag saknar sommaren, värmen, då man inte behöver gå i tjocka skor, jackor och byxor, för att inte frysa. Fy vad jag hatar kyla och vinter, höst och allt annat som har med nåt annat än sommar att göra.
Nu är bara frågan vart jag vill komma med det här inlägget, det är nog bäst att vi slutar här.

Seriously, godnatt.
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0