Mysetider

2012-12-05 @ 20:10:42
Nu är det vinter i viken. På riktigt den här gången. Vi har fått dryga halvmetern snö inom loppet av 48 timmar och till en början var det lite mysigt. Sen blev det bara jättejobbigt, lite mysigt igen och vääääldigt jobbigt igen. Nu är det jättemysigt. För att förklara det hela så tycker jag inte om när det snöar även om jag tycker att snö är jättecepemysigt! Helst av allt vill jag att det ska snöa på nätterna så att man slipper vistas i det under tiden den faller. Jag skulle kunna se det falla, men nåt av det värsta som finns är när allt snöar åt höger, vänster, upp och ner. Det är inget som ska hamna i ansiktet mer än när man muuuulas!!! Det ska jag göra iår!! Mulas alltså. 
 
Nåt mer som är lite jobbigt med snön är att man måste skotta hela tiden, och den "man" är en kvinna och det är jag, när jag nu så fint bor ensam i vårt stora hus. Men det är nåt man får räkna med och man känner sig ju duktig efteråt! Nåt annat som hör vintern till är nyår och deltas julfest! Jag har förhoppningsvis kirrat klänning till båda tillställningarna, men för säkerhetens skull klickade jag hem tre stycken. Av nån konstig anledning brukar kläderna inte sitta på mig, som de gör på modellerna i datorn.. Tragiskt, men sant. 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0