2014-02-22

2014-02-22 @ 17:00:00
Födelsedagsfirandet blev som alltid hur mysigt som helst med god mat och tårta, godis och kakor i all oändlighet. Trots bara ett ljus på tårtan var den suveränt god och 15åringen helnöjd med en ny moppe allt därtill - nu önskar vi bara lycka till med körkortet!
 
Halva lördagen har gått och jag har hunnit med både att vakna i jordens bästa famn, jag har ätit en långsam och stor frukost i soffan, kollat på OS halva förmiddagen, såsat runt i min stora t-shirt lite till och betat av ett bp-pass för lite extra ensamtid nere på träningsvärk1. Nu är jag hemma en sväng och har precis fått i mig ett kilo kvarg tillsammans med en liter jordnötssmör (nästan), mums! 
 
Kvällen ser ut att bli lugn, med sen middag (eftersom livet i detalj planeras efter sportsändningar och OS-matcher hos herr Söderkvist) och lördagsmys. Åh vad jag tycker om helger som den här - fredagsmys, lördagsfys, lördagsmys och söndagsmys. Naturgodis räknas också in med hög prio, men idag vill jag testa nya B&J'sarna! Problemet ligger dock i att jag inte kommer kunna bestämma mig för vilken av de tre smakerna jag ska ha, så det slutar högst troligt med att jag kommer ut från seveneleven med en av varje. Vad som sen bör tilläggas är att Gustav inte äter glass (hjärndöd, jag vet) så där kommer jag sitta ikväll med ett och ett halvt kilo glass, ensam. Chansen finns att jag håller mig på avstånd från glassen och går på säkra kort även ikväll - yoghurt- och chokladkokostoppar, yoghurtjordgubbar och två ton smaksatta nötter. Prima skinka! 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0