2014-02-23

2014-02-23 @ 14:32:00
Solig söndag idag! Våren känns närmare och närmare för varje dag som går, vilket jag absolut inte har något emot. Fick jag bestämma så skulle vi ha vår och sommar jämt. Kanske lite höst också för the cosyness, men inte mer. 
 
 
Igårkväll lagade Gustav och jag en toppengod risotto (vi börjar bli proffs på det), som vi åt tillsammans med ugnsstekta kycklingfiléer, halloumi och en sallad. Alltså halloumi - denna salta, gummiaktiga läckerbit! Det är min största kärlek, efter Gustav, och går att ha till precis allt. I sallad, som ersättare till kött för den som av någon anledning inte äter det, som ett enkelt tilltugg, brevid en soppa, till grillkvällarna och till och med som godis! Vilken tur för mig att Gustav är precis lika kär som jag, så att vi i alla fall ganska ofta ser till att få tag på en till helgmiddagarna (extra allt). Dock kommer vi nu till det tråkiga med mina fina, exklusiva middagar - min glupskhelt. Självklart hann jag vräka i mig hela denna underbara skapelse innan tanken på att ta en bild slog mig. Det är så jäkla typiskt mig, att tro att nån ska komma och ta maten om jag inte så snabbt som möjligt får i mig den. Likadant är det med godis, och därav får ni heller ingen bild på det. Sket förresten i B&J-glassarna och nöjde mig med naturgodiset, vilket jag lite senare på kvällen insåg kan ha varit mitt bästa beslut någonsin. 
 
Idag har jag för det mesta promenerat. Promenerat hem från Gustav, förbi pappsen, ner till stan för att hämta mina kvarlämnade skor på Träningsvärk1 och hem igen för mellanmålet ovan. Under mango, äpple, kokos och sötmandel ligger kvargen, och i stora koppen finns en massa te. Gott för magen och gott för humöret med solljus och promenader. Vilodagar ger mig spelet, men är viktiga dem med! Idag laddar jag energi inför en ny vecka med skola, arbete och träning. Höga föväntningar på nästa lördag, då en middag med stålbrudarna är inplanerad! 
 
 
Ha en solig söndag!
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0