2014-02-26

2014-02-26 @ 15:21:00
 
Idag är det pannkaksonsdag och vad passar då bättre än att piffa till dessa godingar med kokos, kokos och lite till kokos? Dagens lunch blev alltså; kokospannkakor med kokoskesokvarg (josefines tips), lite extra kokos och några små hallon för bildens skull! Och mjölk för den nyfikne.
 
Min snabbmiddag som jag precis slängde i mig består av grötarnas gröt, som jag dessvärre inte äter så pass ofta som jag kanske skulle vilja. Vi snackar om kaseingröt vilket är likamed dyrt. Kasein är ett protein som tas upp långsamt i kroppen, och som gör att gröten blir sådär stampig och kladdig i konsistensen, nästan som en kaksmet. Jag använder alltid kasein med vaniljsmak (från mmsports) och tillsätter massa kanel, vilket resulterar i en kanelbulle i tallrik! Det är så sinnesstört gott och topping går att variera i all oändlighet - naturell kvarg, kesokvarg, bara keso, jordnötssmörsmet, frukt, mjölk... Ja, ni förstår vinken. Anledningen till att jag slängt i mig gröten är att det helt plötsligt dök upp ett litet hål i schemat där jag och Linnea bestämde oss för att dra av ett pass nere på tr1. Och det här med mat - självklart bör man äta nåt annat, mer varierat till middag, men finns inte tiden får man göra det bästa av situationen! Jag brukar sträva efter i alla fall en riktig måltid/dag, minst (eftersom jag tycker om frukostmat så mycket mer) och idag har jag ju i alla fall ätit mina paniksar!
 
Haha, herregud.
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0