Fredagsfrukost, tro det eller ej

2014-03-21 @ 09:30:16
Kanske är det att ge upp, jag vet inte. Jag har saknat mina mysiga frukostar så mycket att jag idag bröt fastan och har bestämt mig för att lägga ätfönster och fasteperioder åt sidan. I alla fall just nu, men man vet ju aldrig med mig, jag kanske får ett infall någon gång i framtiden. 
 
Lite pinsamt känns det kanske, men å andra sidan kände jag mig inte bekväm i den struktur jag gav mig på under början av veckan. Det var svårt att veta hur mycket jag skulle äta när jag väl åt, jag hade mycket huvudvärk och mådde lite illa, när jag väl åt blev jag ännu hungrigare i någon halvtimma följt av spykänsla och jag kände att jag bara gick runt halva dagarna och väntade på att få äta - jag blev förbannat lat och passiv. Allt detta sammanslaget fick mig att tänka en extra gång på vad det faktiskt var jag ville ha ut av det här experimentet - och jag kom inte fram till något vettigt svar, men jag vet i alla fall att det inte var för att må dåligt, oavsett om det handlade om en omställning av kroppen eller ej. Dessutom känner jag att jag orkar träna och vara mer aktiv när jag äter som normalt. Trots att jag tycker om mat och stora portioner kände jag mig som en best när jag åt men på nåt vis var känslan också alldeles för dietig. Det är ingen diet jag vill gå på i nuläget, och skulle jag i framtiden göra det skulle det antagligen bara handla om att äta mindre portioner bra mat med jämna mellanrum. Som jag äter nu äter jag väldigt mycket bättre än många andra och har egentligen ingenting att oroa mig för, så därför tänker jag nu leva efter min gamla "livsstil" med bra, god mat i veckorna, lördagsgodis och göra vad jag mår bra av!
 
Min kära lilla mor skickade mig igår en godnatt-hälsning; do more of what makes you happy, och där satte jag punkt för det här, just nu, onödiga experimentet! 
 
 
Wohooo! Dagens frukost blev därför ett mer eller mindre partaj i munnen: kvarg mixat med bär av olika slag, keso och vaniljkasein - in i frysen en stund och ut kommer en glassliknande smet! Toppa med vad du helst vill, men jag gjorde ett litet hjärta av jordnötskladd och gojisar + lite chia och kokos, mums!!
Ha en skön fredag♥
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0