Fredagstipset

2014-03-21 @ 16:18:00
Slängde ihop en bakelseliknande liten klump innan jag gick till actic och alltså gaaaah vilket gott efterträningsmål jag fick mig! Det är som en äpplepaj fast man kan äta den med händerna och smeta på massa vaniljkvarg allteftersom, typ som att doppa samma chips i dippen flera gånger... Haha nej, så får man ju inte göra! Hursomhaver! Jag tänkte dela med mig av receptet på kakan sänd från ovan typ: 
 
1 stycke kaka:
1 msk kokosmjöl (alternativt dubbla måttet av något annat mjöl)
2 msk havregryn
1/2 tsk bakpulver
1/2-1 tsk kanel
1 krm vaniljpulver (alternativt 1 tsk agavesirap)
1/2 mosad banan
2msk kvarg 
 
Fyllning:
1 msk jordnötssmör
1/2 äpple
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingrenser för kakan och ställ åt sidan medan du mixar ihop fyllningen, förslagsvis med en stavmixer. Dela sen kaksmeten/degen i två delar och platta till den ena. Lägg den på en plåt (med bakplåtspapper) och gör en liten skåra degen där du sen lägger fyllningen. Det blir ganska mycket fyllning men det är bara att brassa på! Sen plattar du till den andra degbiten och täcker över fyllningen och stänger igen som i ett vaniljhjärta. Grädda sen i ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna och ät som den är, ta med dig när du har bråttom eller gör en rejäl fika och ät tillsammans med vaniljkvarg! 
 
 
Nu ska jag slänga ihop ett par till så jag står mig i helgen...
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0