Mer hummus till folket!

2014-03-31 @ 17:01:46

Har enda sen vi var ute och åt libanesiskt för ett antal helger sen gått runt och tänkt att jag ska ta och göra en egen hummus. Det är ju så gott! Idag fick jag tummen ur och gjorde slut på kikärtorna. Receptet letade jag fram i skallen och testade mig fram:

Hummus
1 paket kokta kikärtor (valfri mängd)
Vitlök
Salt
Olivolja
Saft från färsk citron

Gör såhär:
Skölj och skaka av kikärtorna i en sil. Mixa dem sen till en degig smet och tillsätt olivolja och vitlök. Jag hade en liten paket kikärtor och använde mig av 1msk olivolja och 1 klyfta vitlök, men det är helt efter tycke och smak! Mixa ihop till en slät smet och smaka av med citronsaft och salt. 

Ha på mackan, till salladen, till maten eller som jag, ät den med sked. 

0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0