Tiden springer ifrån mig

2014-05-28 @ 16:26:00
Hemmagjord hummus, minitomater och trädgårdsodlad, färsk basilika på knäcke som en liten del av en av förra veckans alla luncher. Kärlek. 
Träffade min finaste barndomsvän, Ida, förra veckan och hade kaffemys i hamnen. Hon har precis fått två små killingar, så dom åkte vi också ut och tittade på. Det är ju helt makalöst hur ynkliga, och framförallt söta dessa djur kan vara! 
Besökte i fredags Smultronstället för fösta gången i år, och det i sällskap av min allra finaste ögonsten! Mycket lyckad fredagsaktivitet! Krossade förövrigt allt motstånd med vår alldeles egna glasskapelse, mumma vad bra det blev! 
Världens finaste killa packade sedan picknikkorgen och tog mig med ut till havet. Där krängde vi ett kilo räkor och tittade på vad jag tror var årets finaste solnedgång innan myggorna kom med målet att käka upp oss...
Han är tamejfan det bästa som finns! 
Lördagen startades upp med ett härligt bodypump-pass tillammans med Gustav, Albin, Hanna och Steve. Därefter packade vi med oss lunchen och åkte ut för att spendera soltimmarna på Löga. Hur skönt som helst när solen väl ville visa sig, och fint brunbrända avslutade vi på topp med en utekväll i fina sommarvästervik! Hem kom vi inte förren solen gick upp och fåglarna vaknade till liv, men det var bara en härlig känsla. 
Startade söndagen med frukost i sängen som ett desperat försök att få liv i Gustav. Jag lyckades och så trampade vi ut för ytterligare en dag i solen. Gud vilken härlig helg det varit!
Banan/chokladglass fick bli dagens mellis tillsammans med lite chrunch från Renée Voltaire. Frusen banan + en klick kvarg och två steviadroppar (vanilj) i en mixer och in i frysen medan caseinmoussen (chokladsmak) görs! Varva tillsammans med lite crunch i en fin liten skål och toppa med ytterligare lite granola! 
 

 
Vet att jag suger på att uppdatera just nu, men nu ska jag försöka titta in lite oftare. Jag är klar i skolan och det firade jag idag genom att shoppa upp hela lönen! Perfekt... Men det tyckte jag att jag var värd. 
Om tre dagar går jag balen och om sexton dagar står jag och skriker mig hes på ett studentflak. Det är en speciell känsla det här, men gud vad kul det ska bli! 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0