Svar på tal - anorexi

2012-02-23 @ 12:40:16
Svar: Japp! I januari skrev jag ett inlägg om anorexi. Det inlägget skrev jag pga av att jag blev så fruktansvärt arg när jag såg alla dessa sidor som verkligen ger en vägledning till, i värsta fall, döden. Jag hade innan det inte den blekaste aning om att sidor som dessa ens existerade och blev totalt paff.
I det inlägget skrev jag dock ingenting om att inte äta bra, eller att inte träna. Jag står helt och hållet för att ta hand om min kropp på bästa sätt. Dvs, inte äta massa onödigt socker (ex. godis och glass) eller fett (ex. snabbmat, chips osv.) på vardagar. Det finns olika sätt att ta hand om sin kropp. Jag tränar och jag försöker att inte äta överstående exempel i allt för stora mängder, just pga av den enkla anledningen att jag inte mår bra av det på något sätt. Varken kroppsligt ett psykiskt. Jag tror inte att du som skrivit den här kommentaren riktigt förstått min mening med det jag skrev om sjukdomen.
De bilder på mat jag lägger upp, är vad jag äter. Självklart äter jag flera mål om dagen, men om jag skulle lägga in bilder på allt, skulle jag lika gärna ändra min nischning och starta en matblogg istället. Det är inte vad jag är intresserad av. Jag tränar för att jag mår bra av det och jag äter som jag gör för att jag mår bra av det. Sen att detta är mitt mat/träningsbeteende gör inte att jag på något sätt står för att sjukdomen är bra. Det finns ingenting som är nyttigt gällande den sjukdomen. Jag tycker att det är en fruktansvärd sjukdom, men välmående var ingen sjukdom senast jag kollade upp det?
Men bara för att, så ska jag också säga att jag faktiskt inte alls tycker att det är bara nyttigt jag lägger upp? Nu den senaste tiden ser jag tårtor och godis lite överallt? :)
1 kommentarer i det här inlägget
Postat av: Mathilda

Jahaa! Klara är snygg som fan, tycker hon är jättelik din kompis Stella :)

Men den som skrev den här kommentaren ovan tänker fan inte smart...

2012-02-23 @ 13:58:03
URL: http://tillen.blogg.se/

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0