Deff

2012-09-18 @ 21:56:59

Anonym undrar vad deff är, och för att enkelt förklara det kan man säga att det handlar om att behålla muskelmassa och bränna fett. Man ska alltså göra av med mer energi än vad man får i sig, för att få en viknedgång och minskad fettmängd.
 
Under perioden är det mycket styrketräning som gäller, och man kan alltså dra ner lite på konditionsträningen. Att hålla styrketräningen som en rutin är bra, då det stimulerar anabola hormoner som bevarar muskelmassa. Styrketräningen gör att ämnesomsättningen ökar, i samma takt som muskelmassan ökar. Faktum är att styrketräningen ökar ämnesomsättningen mer än ett "vanligt" kontitionspass. Man kan räkna med att muskelträningen förhöjer din ämnesomsättning under ca. 48 timmar. Under en 24-timmarsperiod  förbrukas det lika mycket energi vid ett 60-70 minuters intensiv styrketräning, som vid ett 50 minuter långt konditionspass, med en medelpuls på 70% av maxpuls. Med en ökad muskelmassa kan man alltså få i sig mer energi, utan att gå upp i vikt, eftersom energin går till att hålla musklerna i schack. 
 
Under min deff kommer jag att sikta in mig på att få i mig så lite kolhydrater som möjligt, och mycket protein (byggstenar). För att inte förvilla vill jag slänga in att kolhydrater aboslut inte är onyttigt på något sätt, om man väljer rätt. Varför jag inte ska äta kolhydrater är för att kolhydrater är det ämne som omvandlas till fett när det hamnar på hög. Dessutom fokuserar kroppen på att förbränna kolhydraterna du får i dig, framför fettet (som under deffen ska bort). Att kolhyderaterna lagras nåt nämnvärt händer dock inte ofta, men för att maximera resultatet kommer jag försöka äta så lite kolhydrater (läs: ris, pasta, potatis, socker) som möjligt.
1 kommentarer i det här inlägget
Postat av: mathildaaaaa

Visar du för och efterbild sen? :D

lycka till!

Svar: det kan jag göra! dock är kanske inte förändringen så stor, eftersom jag redan nu smygstartat lite och inte direkt gått från att inte göra någonting till massor... Har ju tränat regelbundet under en längre tid nu :) Men nånstans MÅSTE det synas!

Tackar! :D
Jolina Fältsjö

2012-09-18 @ 22:32:32

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0