Frågor och svar

2013-02-05 @ 18:41:00
Shit vad ovan jag är med frågor! Jag vet liksom inte ens om ni som frågar (och inte har blogg som ni länkar till) ser om jag har svarat, så jag gör det såhär, så att det säkert går fram. Har i alla fall fått två frågor som jag tänkte svara på här:
 
Sofia:
Hej! 
När du skriver att du gör matlådor, gör du till skolan då? 
Varför äter du inte skolmaten isåfall? 
Kram
Svar: 
Japp! Eftersom jag bor ensam i två veckor med jämna mellanrum så har jag insett finessen med matlådor! Det är typ den bästa uppfinningen som uppfunnits tror jag, haha. Skämt osido - jag tycker det är grymt skönt att slippa laga mat när jag kommer hem från skolan, när jag slutar så pass sent som jag gör. Därför kör jag storkok och matlådor så att det bara är att värma när magen skriker klockan halv fem. Så matlådorna blir alltså middag och inte lunch :)
Jag äter absolut skolans mat, och tillhör en av de få som faktiskt inte tycker att det är nåt fel på den (oftast). Dock kan jag tycka att det är lite knäppt att de väljer att servera vit pasta och vitt ris, när fullkornsvarianten ger betydligt mer energi (man håller sig mätt längre) och är mycket godare (enligt mig)! Det är trots allt många studerande som går 8-16 dagar, och det behövs energi för att orka hålla igång hjärnan! :)
Kram 
 
Anonym:
Har du några tips på bra fitnessbloggar?
Svar:
Hmm.. Vad man menar och inte menar med fitnessbloggar är väldigt individuellt, har jag förstått! Jag själv kan bli riktigt motiverad av ett riktigt muskelberg med 0% fett på kroppen, medan många blir äcklade av det. Och nej, det är inte så jag vill att min kropp ska se ut, men jag blir faschinerad av vad man kan åstadkomma med sin kropp och vad den kan utvecklas till! Det är ett fantastiskt verktyg vi besitter! Det är vad som motiverar mig. 
Själv följer jag å andra sidan mest "fitnesspersoner" på instagram, eftersom det är mycket bilder och lite text där. Exempel på dessa är: Alexandra Bring (@alexandrabring), som egentligen inte är någon fitnesstjej i grunden mer än att hon är tillsammans med en av gladiatorerna och bloggar om sin egen träning, samtidigt som hon kan äta lite vad hon vill (vill gå upp i vikt), och detta kan vara något som drar ner på motivationen om man dras med i hennes tänk (äta lite vad man vill)(hon har även blogg - alexandrabring.com).
Lina Larsson (@larssonlina) tycker jag är helt awesome! Hon är en sån där som motiverer mig nåt nådigt! Otroligt mycket muskler som dessutom är snygga(!!) och har en otrolig pondus. Hennes tvilling, Linn Larsson, har även hon samma intresse. Båda dessa tjejer har jobbat hårt för att nå dit de är idag och har ännu inte uppnått sina mål. Väldigt motiverande!
Lisa Nyström (@ptlisa) är utbildad personlig tränare, och visar gärna mycket bra övningar. Detta ger en push i att testa nytt och utvecklas. De tre senaste är även väldigt disciplinerade med mat, vilket även det motiverar mycket! Lisa har också en blogg (lisapt.se) där hon ofta delar med sig av olika recept på bra mat. Toppen!

Detta är bara några av de få jag följer, men det är dessa som motiverar just mig mest. Jag följer som sagt inte några speciella fitnessbloggar, men när jag är på jakt efter nya övningar etc. brukar jag bara googla vilken muskelgrupp jag vill träna och vad jag vill uppnå. Då brukar det titt som tätt dyka upp riktigt bra bloggar och roliga övningar! Dock är det inte namnet på bloggen något jag kommer ihåg 30minuter senare, men mitt tips är att googla! :) 
En populär fitnessblogg som dyker upp lite överallt där jag vistas just nu är aldrigvila.se, där gladiatorn Prime (Mikael Hollsten) skriver om sin träning och sitt yrke som personlig tränare. Jag har dock inte varit inne och kollat så mycket, men hans flickvän, Emelie Trossö Ledin (föredetta gymnast) är en grym inspirations- och motivationskälla! (@emelietrossoledin). Jag intresserar mig alltid mycket för gymnaster, eftersom gymnastik är en så galet rolig och fantastisk sport! 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0