Mug-protein-chocolate cake

2013-03-01 @ 15:06:00
Fick lite förfrågningar på kosttips i samma kommentar som handlade om övningarna, så jag tänkte att jag kunde bjuda på receptet till den proteinchokladkaka som jag brukar föräta mig på när sötsuget sätter in! I vanliga fall brukar jag förespråka riktig mat, men den här är förvånandsvärt god, tycker jag! Allt du behöver är egentligen en mugg och en micro (på bilden är kakan dock gjord i en djup tallrik). Dessutom går den att göra på mindre än en minut - äkta snabbmat! Som ni ser på namnet så kanske detta mest berör er som använder något slags proteinpulver och i detta fall med chokladsmak.
 
Blanda en skopa (ungefär 30g) proteinpulver med hur mycket kakao du känner att du vill ha (jag brukar ta runt tre teskedar). Häll i ungefär ett kryddmått bakpulvet och rör om igen. Om du vill tillsätter du några nypor havregryn (extra fiber) men det är inget egentligen nödvändigt. Häll sen i 1/2 dl vatten och rör om tills det blir en smet/sås och ställ in i micron på full effekt i en halv minut, om ens det. Man får prova sig fram, eftersom det inte är gott med en torr kaka, haha. Till brukar jag ha kvarg och tinade jordgubbar, mums!  Räknar inte kalorier så för den som vill ha reda på mängden i just den här kakan får ni räkna ut det själva :)
 
Kommer antagligen att fortsätta posta matinlägg, men då lite mer som inspiration för er och mig själv! Alltså inte alltid recept, eftersom det jag lagar sällan är speciellt komplicerat - det mesta går att räkna ut med hjälp av bilderna. 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0