13:43

2014-02-19 @ 13:43:00
Celsius. Detta energiknippe som hjälper till att pigga upp och hålla så många på fötter de dagar, då det inte är lika självklart att ta sig till gymet levande... Trots detta anser jag det vara 20-25kr relativt rakt i sjön, såvida man inte är ekonomiskt oberoende (typ) och inte bryr sig om vart pengarna hamnar. Jag tror att det mesta sitter i vårt eget huvud, trots koffeinhalt och vitaminmängd upp i skyarna. Därför försöker jag att använda mig av saker nära till hands för att få energi och viljekraft till att orka med vad det nu är som ska göras. Dessutom tycker jag att det är betydligt mycket bättre att äta för energins skull, och inte hälla i sig tomma kalorier, som trots allt ändå inte gör någon skillnad i sluändan. Nu har jag haft två stycken i kylen i fyra veckor för att jag en lördag unnade mig att köpa dem. Det var ju så länga sen sist...  
Hursomhaver så har jag inte förmått mig att öppna någon av dem, eftersom jag velat vänta till "speciella" tillfällen att hälla i mig dessa pengar - "Typ på fredag, lördag eller kanske tillochmed nästa, eller nästa fredag". Trots den här inställningen har jag inte riktigt kunnat hitta de där "speciella" fredagarna eller lördagarna, och valde därför idag att göra slut på lidandet. En liten extra kick fick jag ju i alla fall till förmiddagsbenmoset, men den var ju inte ens lika god som jag mindes den. 
 
Till lunch slängde jag ihop halvt av gårdagens rester, då jag gjorde vietnamesiskt kryddad kyckling i baguette, med morots- och rättikssallad och hemmagjord chilisås. Detta serverades sen i baguett, men eftersom jag inte är baguetternas största fan valde jag idag att modifiera det hela! Kycklingen blev såååå god! 
 
 
Kul att få lite gensvar på det förra inlägget så snabbt förresten! Jag ska kolla över vad jag kan hitta på gällande träning, min vardag och recept.  
 
Snart kommer Maja och Hanna, så jag ska sätta igång min bästa vän, kaffebryggaren, och lägga fram alla dessa hundrasjuttioelvatusen papper och böcker som vi har att hålla reda på. 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0