Ändrade planer

2014-03-20 @ 08:21:00
Efter trötthet, huvudvärk och illamående under veckans första dagar övervägde jag igår att ge upp det här med periodisk fasta. De första två dagarna antog jag att det handlade om omställning för kroppen och visst är det så - kostförändringar måste få sjunka in lite, eftersom kroppen kan chockas ganska rejält. När jag sen började titta lite på hur mycket jag fått i mig kom jag fram till att det var ganska mycket för lite, trots att jag känt mig som en häst när jag tryckt i mig all mat. Jag satte mig ner och läste lite till och kom fram till att ge det veckan ut, med lite ökning i mat och rikligt med vätska (är extreeemt dålig på att dricka) under fastan eftersom man torkar ut ganska rejält. Det känns redan bättre och nu ska jag försöka att inte gå runt och känna efter hur det känns hela tiden, utan bara göra! (Men det är lite läskigt fortfarande) Därför ska jag ägan förmiddagen åt att göra lite rejält med mat som kan stå färdig för bara värmning i kylen! 
 
Bilden är från igår kväll, en del av min sista måltid - 250 g kvarg + 100 g keso, massa hallon och en skopa vaniljcasein. Blanda väl, ställ in i frysen en stund och toppa med vad du känner för! Helt klart en ny favorit och mängden är ju självklart valfri! Börjar faktiskt tröttna lite på gröten nu när våren är påväg... Somrigare, fruktiga skålar är roligare just nu! 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0