Let your best motivation be you

2014-03-12 @ 19:53:00
Alla dagar är det inte lika lätt att hålla motivationen uppe. När kroppen känns sliten, axlarna tunga och humöret växlar mellan irritation, besvikelse och missnöje. Sådana dagar har alla. Viktigast då är att tänka på att dessa dagar inte varar förevigt, och istället för att klanka ner på sig själv lyfta och försöka uppskatta sidor som man faktiskt är nöjd över. Lägg inget tvång i att hinna allt inplanerat, skit i att träffa den där kompisen, tvinga inte din slitna kropp till gymet och omge dig istället för energibovar av dem som ger dig energi. Lås in dig i badrummet och unna dig ett bad med en bra bok, eller lägg dig i sängen och spela din favoritmusik tills du somnar, ät den där glassen du varit sugen på i veckor och unna dig att njuta! Dessa dagar är precis lika viktiga som de bra, för utan dessa blir det svårt att se de dagar när vi känner oss motiverade och energiska. De dagar när allt faller på plats och vi känner oss snygga, smarta, sexiga och fullkomligt perfekta. 
 
Anledningen till det här inlägget är att jag idag har en sån där dag. En sån dag när kroppen värker, trots mindre träning än vanligt, magen känns svullen och jag känner mig tråkigare än tråkigast. Istället för att tvinga min slitna stackars kropp till kvällens pass har jag försökt knåpa ihop ett tal, som inte heller det vill bli sådär bra som jag vet att det brukar kunna bli. Kanske inte den bästa avkopplingen, men jag har unnat mig precis vad jag varit sugen på och det är alltid nåt. Knäppte i alla fall två halvt helhjärtade selfies och har precis förbrett lunch och middag för två/tre dagar framöve. Det blev också precis vad jag är sugen på just idag - pestolax. Inte alls uttjatat... Men just nu det bästa jag vet. 
 
Idag motiverar jag mig med gamla selfies, från dagar då jag varit nöjd med mig själv. Dagar då jag glatt poserat framför spegeln i bara underkläder för att dokumentera mina framsteg. Jag har lyckats också. Nu väntar jag på att få vakna upp till en morgondag med ny energi. Imorgon ska jag ha ork och viljan att gå till gymet, pressa mig och komma hem utsvulten och tömd på energi, men glad och motiverad. För mig är den bästa motivationen jag. Jag har svårt att känna mig motiverad av att se bilder på tjejer med sexpack och rumpor som studsat upp på ryggen. För mig är det ouppnåeliga mål och därför ingenting att eftersträva. Min motivation är att se tillbaka på min egen utveckling och prestation. Det är något alla borde ta sig en funderare på - att vara stolt över vart en är istället för att vara missnöjd över vart en inte är, än. Njut av vägen till målet! 
 
 
Slutbabblat! Sov gott alla glada och icke-glada, imorgon är en ny dag,
 
 
 
 
1 kommentarer i det här inlägget
Postat av: Mathilda

För att pigga upp dig skulle ja vara fett nöjd med den magen!!

2014-03-12 @ 21:34:32

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0