Pastadrottningen

2014-03-19 @ 17:09:00
Alltså detta! ↑ Jag har gått runt i ett x antal dagar och varit sugen på pastapesto men inte kommit till skott med att göra det. Därför gjorde jag idag pasta... utan pesto, haha. Kände att jag ville ha nåt mer matigt så jag improviserade och fick till världens grej! Kokade bara dinkelpasta efter anvisningarna på paketet, mosade 1/2 avo, blandade ner och mosade dryga decilitern keso och hällde sen ner i den färdiga pastan. Saltade och kryddade med blandpeppar och lite sallandskrydda, körde i en klick kokosolja och rörde runt till en smetig gegga. Hade två färdigkokta ägg i kylen också så dom fick vara med. Sen slängde jag bara på lite tomatos, solroskärnor, oregano och soltorkade tomater (bästa jag vet). Sen högg jag in med en stor sked och allt var slut på två minuter... Eftersom jag inte var mätt efter det fick jag fylla ut magen med en liten efterrätt (synd... eller inte) så jag högg närmaste questbar som tog slut lika snabbt. Nu är jag belåten och ska ladda upp inför kvällens aerobic puls-pass.
 
Stod i valet och kvalet om jag skulle beta av ett benpass, men kom fram till att det får bli på fredag istället. Det är ju bra om musklerna får vila något emellan veckans alla styrkepass, så kondition är ett bra komplement om man inte vilar helt! Heldagsvila är dock det bästa alternativet, men jag är så sjukt dålig på att leva som jag lär så det får räcka med 1 heldag + en halvdag(kondition) i veckan...  Rekomenderar dock två hela dagar. Ajabaja Jolina! 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0