En bananasplit från mig till mig

2014-05-06 @ 16:13:31
Den grå tisdagen blev lite bättre med mötet om studenten och det firar jag med en banana split fitness style - självklart inte samma sak som en gammal hederlig med grädde och vaniljGLASS, chokladsås osv, men den funkar till vardags. Och eftersom jag inte gillar varken grädde eller vaniljsmak på glassen blev det väldigt mycket bättre med vanilj- och chokladcasein, enligt mig. Från orginalet sparade jag i alla fall bananen, hehe. Nästa gång tror jag att jag ska göra en varm variant dock, bananen får godare smak då. 
 
Hursom! Det är kort och gott; en bamsebanan huggen i två, 1/2 port chokladcasein, 1/2 port vaniljcasein blandat med vatten till en tjockare mousse (blanda ner lite vatten i taget och känn efter), en näve cashewnötter hackade och blandade med rostade kokosflakes och två nypor flingsalt. Klicka upp caseinet och toppa med hela nötblandningen - mumma! 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0