Värdens godaste choklad

2014-04-08 @ 13:59:03
Experimenterade i köket på min lediga eftermiddag igår! Fick först ihop ett bananbröd, men godingen ovan krossar allt motstånd! Väääärdens godaste choklad - lagom söt, knaprig och chokladig med en lite touch av salt. Jag DÖÖÖÖÖÖR! Har precis gnagt i mig sju stycken som efterrätt efter lunchen och skulle inte tacka nej till resten av dem som ligger i frysen. Det skulle dock min mage...

Värdens godaste choklad
100 g nötter/mandlar (helst inte jordnötter) 
50 g dadlar (urkärnade)
2msk kokosolja
2msk kakao
5 steviadroppar 
1 nypa flingsalt 
1tsk vaniljpulver

Gör såhär:
Mixa alt. hacka nötter och mandlar fint (jag mixade en del till en mjöl och hackade resten för att få lite crunch). Tillsätt resten av ingredienserna och mixa (förslagsvis med en stavmixer) allt till en smet. Den håller ihop lite dåligt, men försök klicka ner den i små pappersformar eller pressa ner i silikonformar och kyl i minst 20 minuter. NJUT! 

0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0