Ingen semledag gör skäl för sitt namn utan semlor

2014-03-04 @ 21:07:00
Grundreceptet till den underbara skapelsen ovan kommer ifrån Josefine men eftersom jag inte är något större fan av varken vispgrädde eller mandelmassa (trots sötmandel) körde jag ihop en jordnötsvariant! Jag antar att ingen blir speciellt förvånad... Det gamla vanliga jordnötskladdet fick ta mandelmassans plats, och helt ärligt så tror jag inte att jag ätit en varken godare eller nyttigare semla! Skulle kunna tänka mig hallonmos i också...
Kesokvargen gjorde jag även den min variant på med kokosmjölk och agave istället för vanilj, eftersom mitt vanilpulver är slutt!
 
Dessa kommer definitivt att förekomma med väldigt mycket jämnare mellanrum, än fettisdagen gör, hemma hos familjen Fältsjö!
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0