Min servis

2014-03-15 @ 15:07:00
Fick en fråga angående porslinet jag samlar på, vad det heter osv och servisen får bli första delen.
 
Märket är Mateus och jag har fått alla mina delar köpta från Formbar här i Västervik. Jag har valt att börja samla på en servis i färgen sand, men kommer så säkerligen vilja ha några av alla andra fina färger såsmåningom! Det är ett ganska dyrt porslin (150-300kr/tallrik beroende på storlek och högre priser för salladsskålar uppläggningsfat och kannor) men eftersom det är något som både är roligt att önska sig och att ge bort (antar jag) så tycker jag absolut att det är värt det! Bara Gustav som är lite orolig över att ha sönder det med bara maten...
 
Än så länge har jag kannan som jag fick av Gustav i julklapp, fyra lite mindre tallrikar (mer till vardags) utav spets, som jag fick av pappa m. familj på min födelsedag, en stor tallrik med spetskant (mer till fint) som jag fick av min moster m. familj i födelsedagspresent och en stor skål (till t.ex. sallad), som jag fick av Lovisa när jag fyllde år. Tillsvidare vill jag ha assietter som är helt i spets och djupa skålar som är formade som snäckor. Dock är de inte så stora så jag funderar på att köra på båda sortens djupa skålar, då det finns även dem som är mer "vanliga" skålar. Det finns även muggar i spets som jag börjat bli lite intresserad av, men även helt släta koppar som är fina! Porslinet finns i grönt, gult, grått, vitt, rosa, rött, orange, blått, brunt, lila och i sand och de allra flesta färger finns här i Västervik, och om inte så går det troligtvis att beställa. 
 
 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0