Njut lite till

2014-03-07 @ 15:36:00
Ni får tre bilder på den här skålen, sent from heaven. Älskar mina mellisar när jag får till dom i en skål fylld med frukt, bär, nötter, gegga och ja allt jag är sugen på! Den här lilla godingen innehåller kvarg, hallo, mango, torkade gojibär och MASSAVIS med nötter + lika mycket nötter vid sidan av. Mamma har köpt en 1kilospåse med rostade och saltade nötter inför helgen (min födelsedag + utgång och förfest)... Att jag redan har öppnat den innebär trubbel eftersom jag äter tills det tar slut, punkt. Heheh, vi får se hur snabbt dessa försvinner!
 
Hörde förresten igår att en näve nötter innehåller lika mycket kalorier som 1/2kg potatis. Fuck potatis säger jag då. Jag har aldrig blivit tjock av nötter, och blir jag någon gång tjock så hoppas för allt i världen jag att det är av just nötter! Nåt annat jag hört är att människor som äter nötter (i normala mängder) tenderar att vara smalare än de som inte gör det. Likadant med choklad. Inte undra på att jag ser ut som jag gör... Hahaha herregud, skämt osido! Vi ska vara glada över att vi har fungerande kroppar över huvudtaget. Vissa människor tycks drabbas av alla problem i världen, men trots detta konstant går/kravlar/rullar/haltar de omkring med världens också största leende på läpparna, och en glädje över livet självt. Sådana människor inspirerar mig.
 
Därför tycker jag att vi tar en extra näve av våra ätbara favoriter och NJUTER, nyttigt som onyttigt - huvudsaken är att det är gott - och är glada för vad vi har. Och att det faktiskt är fredag idag! 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0