Måndag 11:49

2014-05-12 @ 11:49:00
Måndagens nästan oförskämt enkla lunch fick bli en perfekt salt, krämig äggröra och mycket grönt. Röran är mycket enkel och är klar på nolltid; Sätt på en platta på medelvärme. Häll i lite olja (kokosolja ger godast smak tycker jag) i en stekpanna och häll ner tre ägg innan plattan hunnit bli varm. Rör runt äggen så gulorna löses upp, salta och fortsätt röra. Rör tills du får en fin konsistens, jag gillar min lite lösare och krämig. Godaste saltet att ha tillsammans med kokosoljan är helt klart örtsalt, men idag fick havssalt duga. Häll över gojset på en tallrik, upp med favoritsalladen och toppa med lite flingsalt. Top notch! 
 
 
Eftersom det är måndag idag tänkte jag vara lite klyschig och prata om ny vecka, nya möjligheter. Men jag känner faktiskt lite så idag. Den här veckan vill jag ha sol och jag vill känna mig effektiv, äta mycket god mat (konsten att planera) och träna mig trött om kvällarna. Jag vill somna i världens bästa famn och vakna på samma sätt, jag vill ha tid att tänka, planera och agera. Jag vill träffa vänner, dricka kaffe och prata länge. Jag har höga förväntningar på den kommande veckan. 
 
 
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0