Himlen blev färglös

2010-10-28 @ 20:57:49
Där har vi två av dagens, en inne (och jag vet att jag har rött hår) och en ute. Dessa hann jag ta during min sovmorgon, vilket blev den bästa morgonen på hela veckan, då jag inte sovit alls mycket. Idag har jag även varit i skolan, för ovanlighetens skull ni vet... Jobbat rumpan av mig på biologilektionen då det känns som om det är väldigt behövligt! Jag har haft en alldeles för komplicerad svenskalektion, då samtalsämnet kom in på satsdelar, direkta objekt och indirekta objekt. Det kanske inte låter så komplicerat, men tro mig, jag höll på att börja gråta någon gång där i mitten av konversationen, som skedde över the whole klassrum! Hur som helst kom vi inte fram till någonting annat än att den svenska grammatiken borde avskaffas.
Resten av dagen har jag spenderat med näsan i skolböckerna, då vi har ett stort SOprov, på hela WW1 och en tid innan dess tändande gnista, inlämningsuppgift om hela Peru på spanska (som om det inte vore nog), och en muntlig samtalsövning om (i mitt fall) how to teach cows to bike.. Känns lite sådär måste jag säga, men jag har mina idéer alltså!
Men nu åter till cyklande kossor och första världskriget.

Jag ska nog försöka mig på det där med ett tidsinställt inlägg lite senare.. ;)
0 kommentarer i det här inlägget

Skriv din kommentar nedan:

Namn:
VIP?

E-postadress: (visas ej)


Har du någon blogg?:


Kommentar:


RSS 2.0